Monday, October 24, 2011

Pabo.

entry aku kali ni, psl, BABO. ya. apa itu babo ?  menurut bahasa korea, babo atau'바보' bermaksud bodoh,atau bengap dan yang sewaktu dgnnya. okey, itu bahasa korea. babo, bahasa sarawak 
pula bermaksud nyanyuk, lupa atau tak ingat. :) hehe. selalunya diungkapkan macam ni hah. 'pahal kitak ngeluar daun k 
mayar keropok ya ?' 'eh, babo indah kamek. adaka daun dikeluar.' :D aku tahu korang tak paham. meh sini aku jelaskan, 
si A td ckp, 'kenapa awk keluarkan daun utk byr keropok tu ?' so si B jwb, 'eh,nyanyuk pula sy. adaka patut sy keluarkan daun.'
so, amacam ? ada dpt sikit2 tak makna dia ? wokehhh. :D

so, hari ni kita citer sal babo la. i mean babo korean. takde kena mengenanya dgn babo swak. HAHA. saja ja nak bgitau korang
pngetahuan umum. :) jadi, babo, tak smestinya akademik shj. so aku nak ckp, actually semua org babo. :) including aku. 
dulu aku ingat aku pandai sebab aku selalu dpt result baik. but, starting aku high school. oh yaa. baru aku tahu aku babo.
pasal apa ? pasal aku tak tahu makna cinta. dan aku baru tahu sekarang. :) and it really hurts. bagi akulaa. korang ? entah jugak.
aku selalu fikir,hidup ni indah. mcm citer dlm novel tu, korean drama tu. always happy ending. wahhh. indahnya kalau begitu.
pendek kata, hidup aku tak lari dari angan2. AKU SUKA FICTION. tapi, realitinya. hidup kita tak macam tu. banyak dugaan. kalau 
bawak kereta ,aku rasa tayar mesti pancit nyerr. HAHA.  
so, aku nak bwk korang kat alam Fiction, but believe me, citer ni sedih sgt. :'(

bukak link bawah ni:
http://www.lovefatedestiny.com/koreansadlovestories.htm

dah baca ? sdihh tak ? just because of minah tu babo, tak perasan pun what that guy gave to her holds a lot of meaning. that's all for now. :)
                                   

0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template