Thursday, March 29, 2012

A Day

Assalamualaikum. ^-^ *crunch crunch* yumm* Crispy ditangan*  tak jeles ke ? tolong jeles. :P haha. okay. hari ni tadi, aku turun pegi stadium macam biasa. hari ni kwn aku Niesa dtg. lepas tu ,kitorang naik bosan and decide untuk pergi ke rumah Niesa. SO YEAH we all pegi. me, Mina and of course tuan rumah. >.< so, mina and aku pergi guna motosikal. Niesa suruh parents dia amik. but then, aku and mina arrived first. tengok2 mak dia blm keluar lagi, so mina decided nak amik niesa. nasib baik jumpa mak dia, lepas tu her mom suruh aku masuk. Aku sorg je. mina pegi amik niesa. kalau nak cerita memang panjang. aku pun tak tahu nak pendekkan macam mana. so, when niesa dtg, dia tiba2 lenyap kat dapur. aku tak tahu apa dia buat, sampailah dia dtg dgn muka yang kepenatan and said , ' korang tau bukak buah kelapa tak ?' So, aku bangkit and pegi ke dapur eventhough tak penah bukak buah tu sblm ni* . so, aku dgn penuh tenaga, bukak buah tu. HAHA. dengan kucing2 niesa yang mengganggu, siap cucuk hidung kat hujung pisau, akhirnya buah tu berjaya jugak dibuka. :)

finish cerita tu. panjang sgt. hehe~ so, amacam rupa baru blog aku ? hensem tak hensem tak ? jd manly dahh. black. aku suka. and aku nak cerita pasal sorg perempuan ni. dia jeles sebab kwn aku kapel ngan ex dia. so, first2 dia ckp tahniah, and tiba2 lak menyumpah seranah kwn aku ni. guna perkataan yang sangat tak senonoh. tak payah mention la. and paling menyakitkan hati , dia panggil kwn aku ni, 'sondal@sundal'. kawan aku tak kacau hidup dia pun. bila aku baca,PM yg kwn aku tunjuk kat aku, kwn aku tak pernah langsung nak cari pasal ngan dia. kutuk2 pun tak ada. and dia dok hina kwn aku sbb kapel ngan ex dia. but dia cakap, yg ada byk lagi lelaki yg lebih baik dr ex dia tu. so, why you bother nak hina2 kwn aku ? lantak kwn aku nak nak kapel ngan sesiapa pun. tak payah la kalau marah kat ex kau tu, tempias kat kwn aku. kwn aku tak salah dalam hal ni. so, ini menunjukkan, dia still nak rebut ex dia dr kwn aku. but she denied. baik tak malu. dia siap hina pulak kwn aku ni psl tudung2 tu. memang sensitiviti. kau tabur fitnah kat kwn aku. cakap dia buat tu la, inila. so, untuk perempuan tu, mintak2 dia sedar and dapat hidayah dari Allah. lelaki boleh dicari. jangan cari musuh, carilah kawan. dan jangan hina perempuan bertudung. bukankah anda mempersendakan agama sendiri ? aku tak alim, tapi,aku tahu batas2 agama. bertudung jangan hanya sekadar untuk berfesyen. bertudung kerana hendak menutup aurat dan lebih penting lagi kerana Allah. bila dah bertudung tu, jagalah perkataan. kalau nak sumpah seranah pun, pandai2 la, cover2 sendiri. jgn tunjuk sangat. Pesanan je. :)

0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template