Friday, April 6, 2012

I will always be strong no matter what.

Assalamualaikum.


minggu ni memang penuh dengan cabaran bagi aku. well, yeah. bukan cabaran apa. cabaran asyik diherdik and diseranah oleh mama. aku tahu aku salah. but yeah. perlu ke sampai hina and sumpah seranah aku ? bukankah kata2 seorang ibu itu satu doa ?and you know that, mama. ahad lepas, gara2 sebijik Gardenia, mama sumpah aku macam2. dan perkataan tu, mama memang maksudkan. sebab mama mention perkataan tu berkali-kali. Alangkah terhiris nya hati aku bila dengar mama cakap macam tu. Aku nak say sorry, but mama kept on with her anger, menjeling aku,so, i decided to zip my mouth. everytime mama sumpah seranah aku, aku akan sentiasa diam. aku sentiasa tak sempat mintak maaf sebab bila fikir2 how mama cursed me, it hurts a lot. and ptg tadi, mama sumpah aku balik. just because aku lambat sikit pick up. she said aku bengap. ma, bengap2 pun anak mama jugak. and this is the first time i did that. i mean, not entire time aku lambat pick up. bengap2 aku, aku ada perasaan jugak. seriously, i'm hurt, again. aku tak deny, mama memang selalu bagi duit kat aku, mostly anything yg aku minta, mama beli, mama beri. i know well mama sibuk bekerja cari duit just for the sake of anak2 mama. mama, untuk balas jasa mama, i did my very best to become a filial, and grateful child. i'm not perfect mama. aku tahu mama seorang yang perfectionist. but, you know, no one's perfect selagi bergelar manusia. kita hanya mencuba menjadi sesempurna yang mungkin. tapi untuk menjadi sempurna ? tak mungkin. kita tidak akan mungkin bebas daripada melakukan kesilapan. mama, i'm terribly sorry for all things that i did to you. i tried my best to be your good girl.but, you are unsatisfied with it. mama sentiasa bandingkan aku dengan orang lain. mama, it seems like mama tak faham miya lagi. sebab tu miya tak pernah nak share hidup miya dengan mama. masalah miya selalu pendam sendiri. and that what makes miya menjadi seorang yang kuat. i always solve problems on my own. mama nampak miya macam tak ada masalah, but yeah. i got tons of it. miya takut nak share problems ngan mama. love, guy, friends, etc. mama tak pernah nak faham. mama, tipu kalau cakap miya tak ada perasaan dekat insan bergelar lelaki. miya manusia mama. remaja. ada perasaan. and perasaan itu, bukan paksaan. muncul sendiri. dengan kehendak Allah. percayalah mama. perasaan miya takkan mengganggu pembelajaran miya, dan masa depan miya. i know how to take care of myself. miya masih berpegang kepada ajaran agama walaupun miya bukanlah seorang yang alim. so, mama. now, the only thing yang miya boleh bagi mama is result spm miya. so, stop cursing me menggunakan perkataan perkataan yang kasar dan sensitif. perkataan itu hanya akan melemahkan semangat miya and menghiris hati miya. but, remember mama, i will always be strong no matter what. i'm your daughter. :')

0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template