Sunday, May 13, 2012

Make up mumble ?

Assalamualaikum dan selamat malam para bloggers dan pembaca semua. ehemm2. clear tekak jap. okay. mujur ni blog, kita menulis dan bukan bercakap. sbb masa ni suara aku agak 'merdu' almaklumlah, org selsema. sobss sobss. tak dapat nak memekak dulu. :'( hmm. agak lama aku biarkan belog ni sunyi and berhabuk. memang padan la dengan background aku yg byk bintang tu. sunyi je. but tenang gitu. korang tak suke ? aku suke. XD memandangkan aku dah lama tak update blog, so, nak update la sekarang ni. :) okay, malam ni malas nak cerita pasal hidup aku sebab bosan la sgt and tak menarik pun, jadi, aku rasa nak share some tips about fashion and make up and etc kat korang. amacam ? okay tak ? so, firstly,make up. hmm. yg ni, based on yg aku selalu pakai.

okay. must have untuk korang:

KATE LINE SPICY. okay, korang pakai colour yang kat bwh sekali. untuk line shadow.

now, 2nd thing. eyeshadow jugak.

so, this one ,apply sedikit black eyeshadow kat atas line shadow korang tadi. black yang kat hujung tu. and then, letakkan color kedua dari atas,yg coklat cerah keemasan tu dekat area B and C sebagaimana yg ditunjukkan dlm gambar rajah.

okay. now,  kita letak eyeliner pulak.

okay, i used 2 in 1 impact shadow liner by maybelline. 
letakkan kat atas and bwh mata korang. korang boleh panjangkan line kat mata korang bahagian atas. you guys decide. :) and last touch...jeng jeng jeng...
mascara, I used KATE VOLUME GEL MASCARA. mascara ni memberi impact bulu mata korang nampak panjang and lebat. trust me. gunakan kat bulumata atas and bwh. bagi yg mata kecik2 tu, ni advantage untuk korang. tak payah guna lens, mata korang akan nampak besar. :)

hasilnya,


yang ni, aku tambah eyeshadow putih bwh mata. korean inspired. :)

yang ni actually,hehe.

tak nampak sgt. but you all blh tgk mata aku nampak lebih besar kat sini.

so, that's all untuk mlm ni. aku bukan profesional pun dalam make up2 ni, just sharing. :D

nah, last, amik hengko wajah2 comel aku ni. tak comel ? jeles la tu. HAHA. okay2. jgn benci aku.

so, now, goodbye. assalamualaikum. :) 




0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template