Friday, May 18, 2012

10 years from now...

Assalamualaikum semua. Hmm, hari Jumaat yang penuh barakah. Hujan pun turun, so, hari tak sepanas biasa.

okay, hari ini, kita bincang pasal 10 years from now. or literally, future. kenapa tiba tiba aku nak kupas tajuk ni ? hmm, sebab, aku adalah calon spm tahun ni. lepas tu, bila cikgu-cikgu tanya aku nak jadi apa,aku cakap doktor, tapi sebenarnya aku hati aku masih terbahagi lagi. well, memang masa first masuk form 4 ,aku memang tertarik sangat nak jadi doktor. But as we grow up kan, we had seen a lot of jobs, a wider view of life, jadi rasa macam nak jadi businessman pun ada, model pun ada, okay, korang boleh muntah, ehem ehem, stewardess pun ada.(oleh sebab aku bertudung,maka cita2 ini hanya tinggal mimpi je. hehe~) 
aku cerita sikit pasal hidup aku. mama aku, memang prihatin sangat dekat aku. jadi, dia tanya aku nak jadi apa, so i answered,doctor. Well, mama aku kan nurse and papa medical assistant, so, aku memang tergerak nak jadi doctor lepas tengok persekitaran kat situ, the way they work, seriously, i fall in love with it. doctor yang aku nak jadi, bukan sebarang doctor. i want to be a surgeon. sebabnya ? aku suka membedah, oh yaa, masih teringat lagi pengalaman pertama membedah katak sewaktu kelas bio. haha. *ketawa jahat* ehem. and then, i don't know. but the feelings when you succeed in doing what you did, rasa macam suatu kepuasan. lega and happy. fine, teringat balik masa berjaya bedah katak kemas-kemas. cikgu puji tau. *bangga* haha.
lepas aku renung-renung balik, rasa nya, aku tahu aku nak jadi apa. bila aku tanya balik diri sendiri, fine, aku memang nak jadi doktor. memang tanggungjawab yang berat sebab kita kena deal dengan patient yang datang from all walks of life. but that's it. and maybe pada masa yang sama, waktu tengah dekat university ke, aku boleh part time jadi model muslimah, macam kak Fatin Liyana and Fatin Suhana yang aku salute sangat ! dua dua Fatin gorgeous. :) aha aha aha. dah dah. cukuplah menggedik. -.-' so, i've decided what i want to be 10 years from now. korang ? :)

0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template