Tuesday, June 19, 2012

Day by Day

Assalamualaikum bloggers and readers yang setia. Setia ke ? :P kay tatkala aku mulai kebosanan menyiapkan Project work addmaths, aku ambil kesempatan untuk memakan orang. ehh. tak tak. gurau je. tak naklah serius sangat. :) okay okay melalut lalat. haha. sambil sambil buat project work, aku nak merajinkan tangan menulis dalam blog ni. ehh ? aku tak pakai shortform ke ? ajaib ! haha. okay okay. so, hari ni, dia dah berangkat ke JB. :"( <----------------- expression tipu. haha. sebenarnya macam ni je. :') sepanjang time kelas tadi aku asyik tengok jam je. eleh, macamlah aku dapat nak pergi berlari kat airport just because nak jumpa dia. hampehh. eksekius mi~ (pelat makcik) ini bukan cerita korea. haha. aku pun tak tahu, tapi rasa macam kosong. bukan lagu NL okay. kosong maksud aku macam, entah. ada rasa suatu kehilangan. aku tak tahu nak explain macam mana. -.-' first time rasa macam ni. so, aku agak kurang arif. tapi agak ajaib hari ini sebab aku siapkan semua homework dalam kelas. :O ajaib nya. kecuali karangan BM je. ada 5 untuk disalin. tipu boleh siap dalam sehari. -.-' kelmarin memang drama habis la. sebab dia datang sekolah for the last time. hemm. boleh kira last time la jugak. awal pagi pukul 5 something dah aku dapat mesej dari wan Hyung, cakap dia maybe datang sekolah hari tu. aku patut bersyukur ke hadrat Ilahi kalau dia datang. (*ayat ada tokok tambah. kay sorry hyung :D) ambil kesempatan ni untuk jumpa dia for the last time. but yang buat aku gelak bila baca mesej tu, hyung cakap urgent. aku ingatkan apa ke bendanya yang urgent sangat tadi. rupanya... haha. jadi, masa kelas addmath ke apa, syafiq ajak aku pergi depan blok pejabat,jumpa dia. heyyy, aku tak nak la ponteng kelas. ish. kalau cinta ngan kelas ,i'd prefer kelas, sebab menjamin masa depan. betul betul. haha. kalau artis dengan kelas, maybe aku pilih artis kot sebab jarang jarang dapat jumpa. haha. kayy gatal.
jadi, bila waktu P&P tamat, aku,Niesa,Syahmina and Fatin ke Mizana kalau tak silap, keluar la kelas. Aku nampak dia bercakap dengan syafiq dekat bilik kaunseling yang mana berhadapan dengan kelas kitorang. Aku buat buat tak nampak. see ? aku kejam. haha. sebenarnya, sebelum aku nampak dia, aku buat aegyo kat depan pintu kelas. Suruh Mieyna cepat sikit keluar sebab aku nak solat. Kalau dia dengar siyez malu. -.-'
heks. so, sebab si Mieyna ni syok baca novel, aku pun grab tangan Niesa and headed to the canteen. Lepas tu, aku pergi masjid dengan Maisa. Masa aku tengah pilih telekung, aku nampak kelibat dia kat luar tingkap. tapi tak ambil kisah sangat la sebab nak solat kan.. As soon as i had finished, aku nampak dia solat kat depan. so aku tengok la sementara menunggu si Maisa lipat telekung. Last time aku tengok dia solat. :') tak jugak last time la. memang tipu. macam takkan jumpa lagi daa. hampeh. lepas tu, we headed to the canteen balik. so, aku beli air but not food sebab tak rasa nak makan. beberapa hari ni memang aku rasa hilang selera makan sampai hilang 2kg. entah why. masa aku duduk minum dekat meja kitorang. he came with his fellow friends. kay, tak cakap pun dengan dia. crowded bahh. banyak sangat orang. lagipun aku ni pemalu orangnya. haha. sila tampar. slap slap. aku just curi curi pandang dia ,actually takdelah curi sebab aku rasa dia tahu aku tengok dia. lepas tu, kitorang trio balik ke kelas. and then syafiq datang panggil dia but dia tak datang. heh. melawa la tu. haha. lepas tu lepas tu and lepas tu, dia g kat depan. so, tetiba je, aku termenung,terdiam terkaku apa entah banyak lagilah. syafiq yang tengah dating dengan Niesa pun tengok aku semacam. so dia suruh aku jumpa mamat tu. Niesa pulak argue. 'ehh, apa kes pompuan jumpa laki ?  lakilah yg patut jumpa pompuan.' lepas tu syafiq cakap, 'kau nak aku panggil dia ke ? meh aku panggil' so aku ckp tak payah tak payah. aku tak tahu nak cakap apa nanti. ' so,aku sambung bermenung. syafiq still tak puas hati.dia cakap, kang menyesal. daripada kau merana baik jumpa. haha. meranaaa ? macam kena tinggal laki. -.-' haha. and then rin datang. dia cakap, dia tu tadi, tanya kat syafiq,aku kat mana. ehh, sibuk pulak nak tahu aku kat mana. ingat tak nak ambil tahu dah tadi. so, malam tu, Hyung texted aku. bila aku cakap what happened, dia pulak yang naik emo. haha. aku okay je pun. just rasa ada kekurangan je. macam hari ni. ada suatu rasa terpencil kat lubuk hati tu. memang macam ada yang kurang. maybe sebab first time, lepas ni lama-lama biasalah tu. so, Jumaat ni, aku pergi lawatan pengawas ke Kuching. rasa nak beli something for his upcoming birthday. aku tahu masih awal lagi. but, mana tahu jumpa something yang best best kat kch, so getting him one. :) okay, sangatlah jarang bagi aku untuk mengeluarkan duit untuk seseorang kecuali Niesa and diri aku sendiri je. haha. so, that's all. ciao. Goodnite. Sleep well, sweet dream, smile and enjoy your life. :)

0 comments:

Post a Comment

 
mirra Blogger Template by Ipietoon Blogger Template